• Welcome to RolePlay.ro Community. Please login or sign up.
September 19, 2024, 10:58:21 AM

Might and Magic VII

Started by RedDevil, April 27, 2006, 01:18:13 PM

Previous topic - Next topic

RedDevil

Nu-mi vine sa cred ca nu e nici un topic pe-aici dedicat acestui joc, mai ales ca am inteles ca sunt vreo cativa fani. Ce parere aveti despre M&M7, un joc pe care eu il consider un clasic al genului?

Korras

Cel mai bun din serie de departe..urmat de 9,8 si 6 in ordinea asta...

+atunci aveam un p166 si eram in al 9-lea cer ca imi mergea :D
RPG-ish signature.

Bogy

Poate voiai sa zici ca 7 este dupa 6 si inainte de 8 si apoi 9 din punct de vedere al gameplay-ului. Tinand cont ca MM9 a bagat seria in pamant nu vad de ce ar veni dupa MM7. MM8 e asemanator cu MM7 din punct de vedere al gameplay-ului numai ca are caractere mai ciudate si din cate am auzit eu MM6 e mai bun ca MM7.
Bogy the Great Druid

Ktav

mm6 e mai epic (:D) decat 7, dar are neajunsuri de interfata si optiuni...
clasamentul meu ar si 7, f aproape 6, 8 si 9 un pic mai departe, ca pe astea le'am jucat

despre mm7 pot sa spun ca e un rpg clasic, si , excluzand celelalte jocuri din serie, unic! nici un alt joc nu mai seamana cu conceptul de joc din mm... de la skilluri la modul de level-up, la vraji, questuri, STORY...

uite un joc f neliniar, cu o libertate f mare care reuseste sa aibe un gameplay si un story de exceptie
"I see a thousand graveyard planets and an eternity of hate and hunger."

RedDevil

MM 7 e de departe cel mai bun joc al seriei(fara primele 5, ca nu le-am jucat si despre ele nu-mi pot da cu parerea). Si o sa explic si de ce.
MM6 e intr-adevar mai epic, dar nu are clase atat de bine definite, in sensul in care le alegi mai mult simbolic, orice clasa putand fi master in orice skill, cu anumite conditii, care nu sunt greu de indeplinit. MM6 pune prea mult accent pe lupte in opinia mea, de asta nici nu l-am terminat, pentru ca ma stresau efectiv luptele, care sunt destul de grele.
MM7 are un gameplay mai complex, creste enorm jucabilitatea datorita raselor bine gandite si-ti ofera si o libertate de alegere.
MM8 continua pe seria lui 7 in materie de gameplay, insa are o modificare esentiala: nu-ti mai faci party-ul la inceputul jocului, ci pe parcurs. E interesant ca poti pune caractere inedite, cum ar fi troli, minotauri sau chiar dragoni, insa scade rejucabilitatea  si placerea de a-ti crea propriile caractere.
MM9 nu e chiar atat de prost, insa producatorii au facut cateva greseli fatale. Dintre acestea trebuie sa mentionez neaparat inventory-ul, care-ti strica toata placerea de a gasi itemuri si de a-ti echipa caracterele. Pe urma ar mai veni clasele, care incep cam stangaci, dar se dezvolta mai mult pe urma.
Deci ordinea mea e 7, 8, 6, 9.

Ceea ce as fi vrut sa vad la seria MM ar fi fost niste dialoguri, dar daca nu s-a putut...se pare ca nu exista RPG perfect...

Korras

F(_)*K ce tampenie am scris

ordinea mea
MM7
MM9-chiar daca pt multi a fost o dezsamagire, mi-a mi-a placut
MM8
MM6 nu l-am terminat eram intr-o fortareata de gheata parca...atunci mi s-a stricat hardu si mi-a fost lene sa il iau de la inceput
Parerea mea.
RPG-ish signature.

KSR

Nu am jucat decat 6, 7 si 8, 8 destul de putin pt ca l-am gasit recent, si preferatul meu e de departe 7, urmat aproape la egalitate de 6, si 8 un pic mai incolo. 9 chiar nu am avut de unde sa-l iau, dar ce am vazut in screenuri nu mi-a prea placut, si nu sunt pricinoasa din cauza asta, pt ca 7 e destul de... colturos, dar nu exista nici o priveliste mai frumoasa pt mine decat Harmondale, Tularean Forest sau Deyja. Ok, Deyja nu e chiar asa "aratoasa" dar tot imi place  :D .

MM6 mi se pare aproape la fel de bun ca 7 (singurul lucru care face diferenta e feeling-ul probabil, m-am atasat mai mult de 7, intr-un fel din cauza povestii banuiesc). Cu el am inceput de fapt sa joc seria MM, si primul lucru pe care l-am remarcat au fost anumite detalii de genul portretelor NPC-urilor (cele ale personajelor erau asa si asa), infatisarii obiectelor, sau cerul schimbator etc. Questurile mi s-au parut foarte interesante, majoritar, mai ales unele in urma carora rasplata era promotion sau vot in favoarea vizitarii Oracolului, si cea mai atragatoare regiune - Dragonsands. A, si ce mi s-a parut really funny, ca detaliu, mai ales in Bootleg Bay, cadavrele alea trase in fel si chip prin teapa se "misca" astfel incat mereu le vezi din :fata", in aceeasi pozitie. Si cadavrele inamicilor la fel, de fapt. First time was really spooky :hmm: ...
Muzica e ok, dar putin repetitiva pe alocuri daca stai sa asculti atent.
In rest, doar cuvinte de lauda, singurul lucru care nu m-a prea incantat a fost dificultatea in unele momente.

MM7  :D inca de la inceput m-a captivat, pentru ca am reusit sa-mi imaginez dincolo de imaginile colturoase, sau poate simpliste, peisaje care sa semene mai mult cu realitatea. Tot in ce priveste aparenta, m-au nemultumit portretele NPC-urilor, mi se pareau unele chiar urate si scary, dar cele ale personajelor mult mai ok; tot la capitolul asta intra si animatiile de la "intrarile" in case, castele, pesteri, or anything else.
Noile rase aduc un suflu de aer proaspat, si tot referitor la noi rase mi s-a parut excelent sa existe de exemplu Stone City, "ultimul bastion", sau Castel Navan, AvLee, si chiar . Si referitor la aceasta, lupta dintre elfi si oameni e foarte bine schitata mai ales prin alegerile pe care trebuie sa le faci (rescuing, tricking, new arbiter). Si pentru ca toate sunt relationate intre ele, in mintea mea, chiar mi-a placut ca prin alegerea noului judecator iti alegi si viitorii aliati.
Inca un aspect interesant a fost ArcoMage, noul, primul si unicul meu joc preferat de carti. Mi s-a parut extrem de captivant, si nu doar din cauza ca prima victorie aducea si o suma de bani, dai din cauza conceptului original.
Muzica e mult mai buna decat in 6, fiecare regiune destul de bine reprezentata, atata doar ca, daca imi aduc bine aminte, oricat stateai intr-o regiune nu se mai repeta. Sau am uitat eu? Nu reusesc sa-mi aduc aminte  :| ... Dar tot reusita era.
And btw, baby dragon in urma questului de warlock din Nighon era chiar cute, doar ca niciodata nu am reusit sa-i gasesc creaturii utilitatea practica. But then, nici nu am avut druizi prea multi.
Ca sa nu mai divaghez, mi-a placut tot, dar ce-i drept sfarsitul a fost un pic ciudat, cu toata trecerea aceea la tehnologie. In 6 mi s-a parut mai bine implementat aspectul asta, prin Tomb of Varn.

MM8 mi s-a parut atractiv la inceput prin faptul ca iti aduni echipa pe parcurs, dar apoi a inceput sa ma enerveze putin din cauza dificultatii ridicate in caz de doar 2 personaje (la inceput), chiar dac un dragon in party e extrem de folositor sin interesant. Despre 8 nu prea pot spune multe pentru ca nu am reusit sa joc foarte mult din el, dar din cate am vazut, arata mai nasol decat 6 sau 7 la tot ce nu e screen reprezentant interior de casa. De exemplu, intr-un dungeon, trebuia sa caut un lever dar nu prea puteam deosebi nici macar unde erau scari, asa o culoare imposibila aveau peretii. Dar trecand peste asta, probabil ar trebui aprofundat ca sa-mi pot da mai bine cu parerea.

Si, pana nu uit, si in 6 si 7 am considerat folositoare prezenta Arenei, eterna sursa de venit in caz de urgenta, dar si al modului de turn-based combat. I really appreciated that.

Cam atat pentru acum, clasamentul meu final:
7 - jocul meu de suflet;
6 - nu chiar jocul meu de suflet dar rpg-ul de inceput si cu features chiar interesante pe alocuri;
8 - pana acum, nu m-a impresionat cu multe, doar prin alegerea party-ului; grafic, e chiar urat comparativ cu 6 sau 7 (efectiv parerea mea);
sigh - for they make you feel alive
try - it's just one step aside
fly - over seas of drunken wine
lie - cause you'll never draw a line

RedDevil

Arcomage era intr-adevar foarte interesant, mai ales ca incepeai din diferite situatii si aveai alte reguli pentru a castiga, in functie de oras. Si un aspect care mie mi s-a parut ca este decisiv pentru atmosfera, e felul in care incepe MM7, ceea ce faceai pe Emerald Island, in calitate de level 1 party era foarte atractiv, mai ales ca dadeai si de dragonul ala...ma intreb in cate jocuri ai ocazia sa dai de un adversar atat de puternic in primele clipe de joc. Sa nu mai spun de perspectiva pe care ti-o ofera castelul pe care-l castigi. Fianlul e discutabil...si cred ca nici nu prea are mare importanta, de vreme ce esti atat de ancorat in lumea jocului.

Si daca tot am vorbit de party-uri... care ar fi party-ul ideal? Eu as spune ca Knight, Thief, Cleric si Sorcerer, desi ar mai fi solutii. Insa aceste clase ofera posibilitatea de a fi grandmaster in mai multe skilluri, nu te lasa in situatia in care sa nu stii ce sa mai faci cu skillpoints-urile. Din punctul asta de vedere ranger si druid sunt mai...dezavantajati. Desi daca ma gandesc ca druidul poate fi grandmaster la alchemy(black potions...yummy)...Nici monk-ul nu e slab, cel putin nu pe cat imi imaginam eu...Paladinul are si cateva optiuni pentru magie, dar nu poate fi un spellcaster prea puternic, de aceea cred ca e mai bine sa ai un fighter pur sange, adica knight. De archer nu stiu, e singura clasa pe care n-am incercat-o, pur si simplu mi s-a parut inutil. Oricum, clasa cea mai puternica din joc, in opinia mea, e sorcerer. Ai o multime de lucru sa-l faci grandmaster la toate magiile elemental, plus light/dark, dai o multime de bani pe spellbooks, dar si cand l-ai facut...

Bogy

Nu ai incercat archer? :hmm: Pai e unul dintre cele mai bune clase, scazi 3 sferturi din viata adversarului pana ajunge la tinesau il omori de la distanta. Apuca sa traga 3 hituri pe tura si da damage mare cam cat un paladin. E bazata clasa.
Party-ul meu a fost:
Human Paladin
Dwarf Archer
Human Thief -> clasa inutila
Goblin Druid
Bogy the Great Druid

Ktav

April 29, 2006, 06:04:07 AM #9 Last Edit: April 29, 2006, 06:06:18 AM by K'tav
hmm, party... Monk, Archer, Sorcerer, Cleric :)

Sorcere si Cleric e clar de ce le'am luat
Archer il prefer in fata Thief, dar oricum TREBUIE sa folosesti arc la toate clasele...

aah, the MONK, mi se pare f tare la bataie, nu are asa multa viata ca knight da stiu ca spre sfarsit are o gramade de skilluri cu care are un damage imens si o armura f mare. (spre deosebire de alte jocuri aici ajungi sa poti folosi staff la GM si leather armor la master parca, pe langa unarmed si dodge, de asemenea ai body building si learning la GM)
"I see a thousand graveyard planets and an eternity of hate and hunger."

RedDevil

Am jucat cu mai multe party-uri, din cate imi aduc aminte cea cu care am terminat era goblin paladin, elf ranger, dwarf druid si human sorcerer. Si am concluzionat ca primele trei clase sunt cam neinspirate. Mai ales ranger-ul...dar tot imi trebuie cineva cu perception si disarm. Acum am reluat jocul cu dwarf monk, elf thief, human cleric si elf sorcerer. Monkul e bun ca backup healer, cum era paladinul. Thief-ul e bun ca are perception si disarm, si scade destul de mult cu doua daggere. Problema e ca n-am nici un arcas ca lumea, aici cred ca ar fi folosit un archer, dar nu-mi place ca e o corcitura cu mage sau ceva de genul, mie imi ajung doi spellcasteri ca lumea. De asta nu mi-a placut nici ranger-ul. Daca ar fi sa ma gandesc la un party ideal...cred ca ar contine sorcerer, cleric, knight, iar al patrulea ramane de vazut...

@Bogy
Cum ai reusit sa te descurci fara nici un spellcaster pur-sange? Adica n-ai avut light/dark magic deloc? :eek:  

KSR

La mine party-ul cel mai des intalnit era Knight, Knight, Cleric, Sorcerer, cu rasele human, goblin, elf, elf/dwarf, dar am mai schimbat si ca sa includ un thief dwarf. Cu druid, archer sau monk parca nu am jucat, mi se pare ca archer si druid am incercat in 6...
sigh - for they make you feel alive
try - it's just one step aside
fly - over seas of drunken wine
lie - cause you'll never draw a line

alex_reluarea

Tind sa precizez k am ratat seria Might and Magic complet , insa sunt un mare fan Heroes si a universului acesta. Stie careva vreun site/link unde sa gasesc informatii despre aceasta serie, varsta jocului pt mine nu constituie o problema. Si daca se gaseste undeva vreo versiune free sau demo a unei parti pls link :)

Bogy

May 04, 2006, 05:30:34 PM #13 Last Edit: May 04, 2006, 05:30:51 PM by Bogy
In primul rand tin sa precizez de review-ul lui RedDevil o mare fana a seriei care poate fi gasit la noi pe site aici.
In all doilea rand un review de la IGN aici.
Un alt review de la FiringSquad aici.

Toate sunt despre Might & Magic 7 jocul despre credem toti ca este cea mai buna din serie.
Bogy the Great Druid

alex_reluarea

cool  am avut poster pe perete vreo 5 ani, dragonul ala si cu aia  cu care se lupta...dintr-o revista de copii (eram pe a 3 a) ...si nici nu stiam k e coverul de la un joc :)...acum imi pare rau k l-am rupt  :(

vladase

ce am iubit si eu jocu' asta...cat ma chinuiam la dragonu ala de pe insula pana sa-l omor... primul meu RPG. si ce m-a enervat ca nu po' sa fac multe questuri ca'l aveam hackuit prost. cand ma puneau sa aleg un arbitru mi se bloca. cred ca o sa ma apuc sa-l caut sa-l trag un iso, ceva.
[size=8] it's magic...[/size]

RedDevil

Si eu am avut o versiune de-asta prima data. Si pot sa spun ca jocul full e mult mai frumos si comlex. Just try it! :D  

Redrake

Am pus si eu mana cu o saptamana in urma pe MM 6, 7, 8 si 9. Iar de atunci aproape numai MM6 joc. Desi pe alocuri e destul de greu, mai ales pentru cineva care joaca pentru prima data, m-a captivat. Interesant este ca are un feeling de HoMM2 la care se adauga si unele caractere din acelasi joc (Lord Kilburn the Knight). ;)  

RedDevil

Ei, ai sa mai gasesti similitudini cu Heroes. ;) MM6 este, intr-adevar, putin mai greu decat 7 si 8, cel putin asa mi s-a parut. Dar merita sa fie jucat. Enjoy it! :D  

Redrake

Pana una alta, am gasit easters din Star Trek. "Live long and prosper" imi ureaza templele. Ca orice bun vulcanian. :D