• Welcome to RolePlay.ro Community. Please login or sign up.
December 09, 2023, 05:13:25 PM

Oblivion

Started by Ktav, May 27, 2005, 07:24:59 AM

Previous topic - Next topic

RedDevil

QuoteTe rog sa spui si de ce crezi ca e jalnic, ca o afirmatie fara argumente nu valoreaza prea mult. Fata de ce promiteau producatorii, da e o dezamagire, dar tot e cu mult peste alte RPG-uri. Ah si sa spui si alte jocuri care il bat din acest punct de vedere (fara Gothic  )........
Pentru ca o da in bara tocmai acolo unde era imperios necesar sa mearga acceptabil. Nu am nici un fel de beneficiu sa vad garzile patruland sau oamenii plimbandu-se, in schimb ma apuca toti dracii cand vad cum lupta un dremora pe care l-am summonat sau garzile menite sa te "apere". Si cand ma gandesc ca producatorii se laudau cu luptele astea "cot la cot". :idiot: Alte RPG-uri macar nu dadeau ocazia sa se vada deficientele de AI si nici nu se laudau cu el.

QuoteIn nici un caz nu am zis asta, dar continui sa cred ca depaseste din acest punct de vedere orice alt RPG aparut pana acum pe piata. Nu exista nimic perfect!
Gameplay-ul este cu mult simplificat, si asta deranjeaza daca esti un RPG-ist care asteapta mai multe. Aproape orice RPG care se respecta il depaseste.




Korras

presupun ca nu sunt singuru enervat de inventaru idiot, mult mai bine realizat cel din mw unde chiar imi placea sa fac comert cu talking mudcrabu bagat de mine intr-o pivnita..ehh ce vremuri nu prea am vazut multe chestii amuzante in oblivion cum am vazut in mw(pikachu scris in daedrica intr-un tomb...:D)...


si da la faza cu summonurile sau henchmani ai dreptate aia chiar sunt idioti, de aceea am preferat assasin...silent, solo, no remorse...bla blah blah

O alta faza de c**t e ca au scos shortblade-ul. Asta era tipic pt assasini and wtf acum un rogue e la fel de bun intr-un duel ca un guard...

medium armor,long blade erau skilluri "honored" pentru bards...acum..nimic

RPG-ish signature.

Romanian_Dude2005

April 26, 2006, 08:59:57 PM #282 Last Edit: April 27, 2006, 12:18:20 AM by Romanian_Dude2005
QuoteAstai cea mai mare prostie pe care am auzit-o pe forumul acesta!! Auzi BG adventure!!! (de te vede bogy iti da warn!)
Cum poti sa zici asa ceva cand:
- BG: are story, main quest si sidequesturi care chiar au legatura/depind cu/de personajul tau... pe cand morrowind e steril, monoton si de-a dreptul plictisitor de la un momentat dat.
- BG: are conversatii cu mai multe variante de raspuns toatecu umor, sarcasm, ironie... pe candÂÃ,  seria tes are cel mult: 1) constanta si 2) rumors.
- BG are NPC-uri care au si ceva de spus si replicat nu roboti unversali
- BG are optiuni de romance cu 5 npc-uri... pe cand tes n-are nimic
Aproape toate exemplele de sus au de a face cu dialogul. Eu ce am spus?

Quote- BG are +25 de clase si subclase... pe cand tes are una singura: battlemage
- BG are dublu(daca nu mai mult) ca numar de magii, arme, armuri, obiecte ca tes.
- BG are dificultate si challange de la un capat la altul... pe cand tes e FPS?
- BG are rejucabilitate pe cand TES e din nou 0

Ce fain! Nu stiam ca numarul de clase face un RPG mai non-linear. Si nici nu stiam ca numarul de arme, armuri, challange sau rejacabilitate definesc un RPG (Half-Life avea challenges si era foarte rejucabil).

Scuze, toate motivile de mai sus doar indica ca BG este un joc bun, dar inafara de dialog, nu definesc un RPG. Si sunt de acord cu tine BG era mai bun lucrat decat Morrowind (desi mie mi-a placut mai mult MO), dar desi erau aproape pe acelasi nivel de RPG (scuze, sunt foarte strict cu titlu de RPG) :D



----------------------------------------------------------------------------

Nu stiu de ce am ajuns la discutia asta dar...

QuotePai dialog e considerat aproate tot intr-un RPG... daca nu este dialog nu este nimic.

Da si daca vei reciti postul meu vei vedea ca eu am spus ca BG are mult mai mult dialog decat Morrowind.

QuoteEle sunt si vor fii intotdeauna asociate cu acest gen. Chiar mai mult: definesc acest gen de joc!

Propozitia asta este la fel de aberanta ca si cum ai zice "Un rpg este un joc in care actiunile tale sunt determinate de stats" sau" Un RPG este un joc cu cavaleri si sabii". Clasele sunt importante, dar nu sunt necesare, doar din cauza ca aleg sa fiu un mage cu alianta catre Choatic Evil, nu inseamna ca pot fi la un moment dat bun sau sa ma intind mai mult spre combat, chiar si daca n-am succes. Evolutia carracterului conteaza, nu costumibilitatea lui. Eu pot juca un rol fara a alege sau sa sa-mi pese de ce clasa mi-am luat.

QuoteCum sa nu influenteze nr de arme? Influenteaza un pic mai aparte dar influenteaza. Un simplu ex din TES4: daca vreau sa fac pe Crosbowmaster-ul nu pot ca nu exista crosbow in joc.
Concluzie: arme multe si diversificate = RPG mai bun.

Scuze credeam ca te refereai la numarul de arme (adik 200-800 de sabii) decat la clasa lor.

QuoteChiar nu stiu ce reprezinta un RPG pt tine: sa fie oare plimbarea din MO pe campi presarate cu flori dupa questul x ca sa aduci obiectul y la npc-ul z; care nu face diferenta daca tu esti bataus sau mage, nu il intereseaza daca esti good sau evil;

Asta depinde de libertate, eu n-am nevoie de cifre sa-mi spuna ce rol pot si ce rol nu pot sa joc


PS: Ironic totusi, am ajuns la exact acelasi subiect de cearta ca cei din TES forums  :hmm:  
Hiroshima - 1945

Cernobyl - 1986

WTC New York - 2001

Oblivion - 2006

Red

April 26, 2006, 10:41:49 PM #283 Last Edit: April 26, 2006, 10:48:48 PM by Red
Scuze pt offtopic dar nu pot sa nu raspund:

QuoteAproape toate exemplele de sus au de a face cu dialogul. Eu ce am spus?
Pai dialog e considerat aproate tot intr-un RPG... daca nu este dialog nu este nimic.
Concluzie: lipsa dialogului+lispa optiuni multiple in functie de alignmet/clasa/abilitati/skill = RPG slab = FPS/adventure

QuoteCe fain! Nu stiam ca numarul de clase face un RPG mai non-linear.
Tu uiti ce ai scrii sau ce?
Ziceai cai BG ii aventure... ti-am dat nr de clase din BG ca sa vezi diferenta enorma intre cele 2 jocuri... 25vs1 ( da 1 pt ca oricum joci TES tot o corcitura de battlemage ajungi in final) Si nu cumva sa zici ca, clasele nu au legatura cu RPG-urile. Ele sunt si vor fii intotdeauna asociate cu acest gen. Chiar mai mult: definesc acest gen de joc!
Concluzie: clase multe si diversificate = RPG mai bun.

QuoteSi nici nu stiam ca numarul de arme, armuri, challange sau rejacabilitate definesc un RPG (Half-Life avea challenges si era foarte rejucabil).
Cum sa nu influenteze nr de arme? Influenteaza un pic mai aparte dar influenteaza. Un simplu ex din TES4: daca vreau sa fac pe Crosbowmaster-ul nu pot ca nu exista crosbow in joc.
Concluzie: arme multe si diversificate = RPG mai bun.

Chiar nu stiu ce reprezinta un RPG pt tine: sa fie oare plimbarea din MO pe campi presarate cu flori dupa questul x ca sa aduci obiectul y la npc-ul z; care nu face diferenta daca tu esti bataus sau mage, nu il intereseaza daca esti good sau evil;
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
Muad'Dib

Ktav

April 27, 2006, 04:03:23 AM #284 Last Edit: April 27, 2006, 04:06:43 AM by K'tav
@Red, te chinui degeaba, stiu pe unii care sunt fani Diablo si sustin intr'una ca Gothic, BG, etc NU SUNT RPGuri ci adventure, pt ei un RPG tre sa semene cu Diablo... la fel si aici numai ca e vb de TES.

dupa cum ziceam si mai sus, cei care au in topul preferintelor TES nu prea sunt RPGisti, chiar daca ei isi imagineaza asta si chiar incearca sa redefineasca genu dupa bunul lor plac.

Romanian Dude, pt cultura ta generala, ca vad ca nu prea ai: http://en.wikipedia.org/wiki/Role_playing_game
"I see a thousand graveyard planets and an eternity of hate and hunger."

axterix

Diablo e mai degraba un hack&slash decat rpg
revenind la Oblivion, ce ma deranjeaza:
- caii, nu poti sa te lupti de pe cai, mai bine ma deplasesz pe jos plus ca imi creste si Acrobatics si Athletics
- alt minus este ca ma apuc sa deschid o ladita cu dificultate Hard si gasesc in ea o sapa, ar fi trebuit sa existe o relatie proportionala intre dificultate si Loot, nu random sau cum e gandit
- alta prostie, daca sunt noaptea la unul in casa si se trezeste imi spune sa plec si atata, pai daca dai de un hot nu-l poftesti simplu afara, sau mai discuti cu el, sa fi fost macar un Bounty ceva
- tortele, pot sa am la mine 100 buc. tot 0kg, noroc ca exista un mod de corectare, la fel puteau sa puna si la lockpick macar 0.1kg
- sa gasesc gold sau lockpick la lup, crab etc.
- in Bruma, in carciuma, e tipul acela care iti cumpara marfurile furate, de multe ori il vad cum fura mancarea de pe masa, apoi cineva striga THIEFFF, vine un guard, se invarte putin si pleaca fara sa ii zica cineva ceva la hot
- AI e mult diferit fata de cel prezentat in trailer, tin minte ca era o faza misto in care tipa a aruncat un fireball in caine ca acesta nu-l lasa sa doarma:), singurul element asemanator l-am vazut in Choroll unde tipul care tine caini, isi scotea seara cainii din casa luandu-i la pumni:))
daca nu erau acele filmulete de prezentare cu atata lauda si prezentarea AI-ului ca unul super destept, atunci poate nu era atat de mult criticat
astept un patch poate vor fi ceva imbunatatiri pana atunci noroc ca exista o groaza de moduri ce corecteaza multe lipsuri/erori
pe langa toate aceste minusuri, consider Oblivion un joc bun cu grafica misto pe care o sa-l joc inca multe zile/saptamani

RedDevil

Quotedupa cum ziceam si mai sus, cei care au in topul preferintelor TES nu prea sunt RPGisti, chiar daca ei isi imagineaza asta si chiar incearca sa redefineasca genu dupa bunul lor plac.
Cred ca exagerezi putin aici. Sa nu ajungem totusi la polul opus, sa spunem ca jocurile din seria TES nu sunt RPG-uri. Si ca sa dau un exemplu, era o vreme cand Morrowind era jocul meu preferat, si nu cred ca am fost "mai putin RPG-ista" atunci.  Fiecare joc are plusuri si minusuri, elemente de originalitate si farmecul lui, ar trebui sa le analizam raportat la ceea ce inseamna ele.

Daemian

QuoteDiablo e mai degraba un hack&slash decat rpg
Diablo E hack'n'slash! Fara "mai degraba". In orice caz, si H&S face parte din marea familie a rpg-urilor; e cam oaia neagra, dar tot rpg ramane ;)

Pe mine ma uimeste cel mai mult faptul ca un "advevarat" fan al universului TES este mai interesat de libertatea jocurilor din serie decat de poveste :hmm:  
There is no such thing as innocence... only degrees of guilt

RedDevil

Nu neaparat. Eu cred ca asta e mai degraba parerea producatorilor. Altfel nu si-ar fi permis sa scoata un joc ca Oblivion.

Ktav

si eu eram mort dupa morrowind, dar mi'am schimbat complet parerea dupa vreo luna de joc... e f deceiving jocul, pare unul dintre cele mai misto RPGuri, dar nu e ;)

stiu ca am exagerat, incercam sa balansez discutia :p  
"I see a thousand graveyard planets and an eternity of hate and hunger."

Romanian_Dude2005

Quotesi eu eram mort dupa morrowind, dar mi'am schimbat complet parerea dupa vreo luna de joc... e f deceiving jocul, pare unul dintre cele mai misto RPGuri, dar nu e ;)

stiu ca am exagerat, incercam sa balansez discutia :p
Am auzit ca Morrowind era mult mai hyped decat Oblivion, ceea ce imi vine greu sa cred findca Oblivion nu a fost a hyped game, ci a fost THE hyped game. Noi chiar i-am acordat propriul sau poll, iar in Codex forums aproape toate topicsurile sunt despre el.

Nu stiu ce parea asa de fain despre el, la timpul aparitiei... poate era ca a reusit sa incorporeze o lume "Behemoth" in joc si in acelasi timp sa aiba grafica minunata.

PS: apropo de marime, mie mi s-a parut Oblivion mai mic, sau chiar mult mai mic decat Morrowind. Mi-a trecut doar 3 minute sa ajung de la Imperial City pana la Cheydinhal pe picior. Asta e ok, ce nu este ok este ca:

sunt de 2.5 ori mai putine dungeons
sunt de 3 ori mai putine questuri
sunt de 2 ori mai putine factions
sunt de 3 ori mai putine NPCuri
sunt de 3 ori mai putine orase

lista e mai mare decat atat
Hiroshima - 1945

Cernobyl - 1986

WTC New York - 2001

Oblivion - 2006

allah

Orase, totusi, or fi ele mai putine, dar sunt mult mult mai mari.  ;)  
Nerevar Moon-an-Star
----------Old name: Dan--------

Romanian_Dude2005

April 27, 2006, 10:37:25 PM #292 Last Edit: April 27, 2006, 10:49:21 PM by Romanian_Dude2005
QuoteOrase, totusi, or fi ele mai putine, dar sunt mult mult mai mari.ÂÃ,  ;)
nu, chiar nu sunt. Chorol e de marimea balmorei, iar Cyrodiil City este doar un pic pic pic mai mare decat Vivec.

Si nu mai spun de faptul ca-s aproape nelocuite


---------------------------------------------------------------------

Oricum... hai sa vorbim si de ceva pozitiv.

Muzica este exceptionala, Jeremy Soule a reusit sa faca o colectie minunata pentru joc. Pacat ca nu l-au aganjat si pe Eric Henderberg care a facut muzica pentru Daggerfall

Pentru cei ce vor sa vada cum era muzica in Daggerfall, acultati Treading Winter  The Virtous sau A Theme to Shop by:)
Hiroshima - 1945

Cernobyl - 1986

WTC New York - 2001

Oblivion - 2006

allah

Quote
QuoteOrase, totusi, or fi ele mai putine, dar sunt mult mult mai mari.ÂÃ,  ;)
nu, chiar nu sunt. Chorol e de marimea balmorei, iar Cyrodiil City este doar un pic pic pic mai mare decat Vivec.

Si nu mai spun de faptul ca-s aproape nelocuite


Pai da, dar le-ai comparat exact cu cele mai mari din Morrowind. In Morrowind sunt doar doua orase de marime mai mare (Balmora si Vivec) pe cand in Obliviuon sunt 8.  ;)  
Nerevar Moon-an-Star
----------Old name: Dan--------

Korras

faza ciudata e ca balmora nu e al doilea oras dupa vivec...

mult mai mare e ald ruhn decat balmora...chiar si sadrith mora e mai mare.


RPG-ish signature.

RedDevil

Hai ca si faza cu orasele e exagerata. Nu poti compara orasele din Morrowind cu cele din Oblivion. In Morrowind erau foarte bine particularizate(arhitectura cladirilor, de exemplu). Ca erau si orase mai mici precum Khuul sau Gnaar Mok era o latura mai realista a jocului. Iar la orase mari putem numara Vivec, Ald Ruhn, Balmora, Sandrith Mora si Gnisis. Si nici Maar Gand sau Molag Mar nu erau chiar asa mici. In Oblivion sunt toate cam la fel si mi se pare cel putin ciudat ca din cele 13 orase(sper ca n-am uitat nici unul...)unul e populat in majoritate de dunmer, altul de nords, altele de argonians, dar culoare locala nu se prea vede.

Romanian_Dude2005

Quotefaza ciudata e ca balmora nu e al doilea oras dupa vivec...

mult mai mare e ald ruhn decat balmora...chiar si sadrith mora e mai mare.
defapt balmora era cea mai mare, avea cei mai multi NPCs in ea, dar faprul ca era de arhitectura Hlaalu, ea parea mica
Hiroshima - 1945

Cernobyl - 1986

WTC New York - 2001

Oblivion - 2006

Korras

hmm probabil ca ai dreptate.


Poate si faptul ca eu nu suport casa Hlallu(f**k plantations... go go towers and fortreses) mi-a influentat decizia.

In oblivion.. ce sa zic despre orase mari gradioase si goale. Spre deosebire de mw unde muzica si efectele de barca scartaind intr-un satulet la marginea apei dadeau o atmosfera superba.
+Morrowind has ashlanders tribes in oblivion nu prea am vazut "wild cyrodilians and their tribes".
Asta face din morrowind o provincie mai frumoasa(chiar daca e acoperita de cenusa 70%...)
+Cultura imperialilor se bazeaza pe cultura altmerilor si mai stim ca dunmeri erau verii galbejitilor.
Long live Veloth and his pee poe.
RPG-ish signature.

RedDevil

Chiar ma intreb cum ar arata un joc care sa aiba ca loc de desfasurare Summerset... :hmm:  

Red

May 02, 2006, 10:01:05 PM #299 Last Edit: May 02, 2006, 10:01:33 PM by Red
A aparut ceva beta patch v1.1 click
"The problem of leadership is inevitably: Who will play God?"
Muad'Dib